Thursday, February 28, 2013

Oh, Irog!



Oh, Irog!
 by: Serendipity

Sa higayong nagbangga ang mga bintana sa atong halagdong mga kalag nga aba.
      Nahulog kaning akong musmos nga  
kasingkasing sa oras nga wa ko damha.
Sa kalit may nisuplot nga di ko matahap nga gibati
      Susama sa pagbuswak sa hahumot nga mga buwak sa hamugaway nga kagabii
Sa pantaloon mong Penshoppe, sa sanina mong dilag
      Kaning mga mata kong naggilak-gilak, sa imong postura nabihag
Sa halayo sa ganing dapit namatikdan ko dayon ang makasilaw mong kaanyag
      Maisama sa mga bituon sa awa-aw’ng langit nga nagpasundayag sa igong kahayag
Irog ko! Wa gayud ako nasayod nga ang sama sa imo mutugsad sa akong kinabuhi
      Ikaw ang anghel sa akong mga   pag-ampo nga gipadala diri sa yuta arun ipaalimadmad
      sa akoa nga aduna diay ako’y bili
Ikaw ang suga nga naghatag kinabuhi sa kasingkasing kong mangitngit
      Gatubod kaning panudlanan ko sa gugmang ga-urus-uros ug hingpit
Ikaw ang nagkadaiyang malipayong kolor nga nabulit sa akong kinabuhing gibukutan sa
       kasubo ug kalaay

Di gayud nako makalimtan ang mga lihok mong naghaw-as kanako gikan sa  
       nagkaguliyang nga mga pagbati padung sa hatam-is nga kalipay
Gihigugma ko, gipasundayag mo sa akoa kung unsa mahigugma
      Nga sama sa usa ka langgam nga masadyaong naglupad-lupad sa halapad nga  
      kawanangan mahuman makagawas sa mahinuklugong hawla
Wa gayu’y mabulaklakong mga pulong o panultihon ang masibo sa tukmang pagbating   
      nasayod niining akong kasingkasing
Mahudyakang naglukso ning nagkadaiyang parte niining akong halangdon nga lawas sa  
      higayong ikaw mahaduol sa akong piling
Unsang gayuma ang hatod mo sa akoa nga sa huna-huna dili ikaw mawala
      Unsa’y anaa kanimu nga ang imung nawong permi nakong makita ug dili intawon  
      mapapa
Mga hulagway sa akong huna-huna masantop sa tuwina hangtod sa naabot ang punto 
      nga mukontra na ang tanang gipanamkon sa langit ug sa yuta
Sa mga kagusto ni Mama ug ni Papa wala gayud ikaw apila maong ako nalubog sa  
      makalumos nga kabalaka ug napabayaan apil ang pag-eskwela.

Gigapos man ako sa makatuok nga kalibog sa ideyang nganung mukontra man sila sa  
      akong gugma diha sa imua.
Wa ba sila nasayod sa gibati kong di makaya?
      Bisag unsaon nila ug suling-suling sulod sa akong alimpatakan ug paghusga nga 
      ako nasaniban na ug impakto.
Kay kabalo ako nga kung sa ilang mga mga kalimutaw dili kani tama pero mao kini 
      ang nahibal-an kong gitugot nga sakto.
Pipila ka mga adlaw nga ni tugsad ug bulan nga ako nag-amuma niining akong  
      makasubong  pagbati.
Magalupad sa wanang ang utok ko samtang lawasnong anaa ako sa klasrum, sa balay, 
      sa tindahan, sa library, ug sa parke.
Apan sa wala nagdugay….
      Gitamparos ako sa kamatuorang tinud-anay
Namata ang dughan ko nga ako- ug bugtong AKO lang- ang nag-ilusyon ug sa gugma 
      natung duha AKO ra’y nasayud.

O makahinuklog pamalandungon, makapunder bation ang paghampak sa kamatuoran \
      nga ang akong mga damgo para natong duha di na masunod.
Naalimadmaran ako nga sakto ra gayud si Mama ug si Papa
      Wa pa gayud diay kaayuhan para sa kadaghanan ang pagpasundayag ug pagsunod 
sa gugma samtang ako sa pangidarun bata pa.
Namatikdan ko kini nang akong mga suod nga higala
      Nakadiaya na’g palayo ug sa akong palibot di na mahagap kay daw ang saunang 
      AKO sa kalit lang nawala
Ug karon- karon lang gyud- ako napukaw
      Mura’g gitugsad ako sa di matugkad nga malalum ug matugnaw nga tubig sa kaulaw

Bisan ug magkaingon,.. dako pa gihapon ko ug pasalamat diha sa imua O, Irog ko!
      Kay gitudluan mo nga magmahal sa wala’y gitagad nga balos ang kasingkasing ko.
Kay gipasakay mo ako sa pako sa paglaum
      Di tika makalimtan bisan sa mga kagab-ihong giputos sa kangitngit ug kabugnaw, 
ako gihapon sa imu nagdahum.
Bisan u gang tanan kay produkto lamang sa batan-ong imahinasyon
      Paningkamutan kong di ka makasagabal bagkus himuon ka nakong inspirasyon
Inspirasyon arun sa pagkab-ot sa akong mga pangandoy ug mga balakon
      Kay ikaw, Minahal ko, ang nag-inusarang gidahom kong bituon
Kung dili karon, dili ugma, ug dili man gani sa mga umalabot nga bulang gitakna
      Magtinarong na gayud ako sa pag-eskwela aron sa panahong musapit nga itugot 
kita magkita, masampit na jud sa imuang matam-is nga ngabil, “Kita gitadhana!”




No comments:

Post a Comment